Hondsdolheid & party time - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu Hondsdolheid & party time - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu

Hondsdolheid & party time

Door: famela

Blijf op de hoogte en volg Famke

05 Maart 2011 | Ghana, Nkoranza


Wie mijn vorige verslagjes heeft gelezen weet waarschijnlijk nog dat ik gebeten ben door de hond van het Lake Point Guesthouse. Is dat nog een gedoe geweest zeg, aangezien ik niet gevaccineerd ben tegen rabiës (hondsdolheid). Hier in het ziekenhuis was geen vaccin voorradig maar de dokter zei dat het wel geen probleem zou zijn aangezien ik niet ziek was (incubatietijd kan soms maanden duren, dus dat slaat op niets) en dat ik me geen zorgen moest maken omdat ik zoals alle obrunis multi- vitaminen slik (slaat ook op niets)... Ongelooflijk toch he....als je weet dat je vanzodra je symptomen vertoont er helemaal niets meer aan te doen is en je zowiezo sterft. Gelukkig was er geen vaccin voorradig in het ziekenhuis want na enig onderzoek (dank u, moeder!) bleek het vaccin dat ze hier hebben helemaal niet het goede te zijn. De verzekering stelde voor om me de volgende dag naar huis te laten vliegen, om dan één maand in België te blijven (vaccin bestaat uit 5 injecties verdeeld over één maand die heel strikt moeten toegediend worden en dit kan absoluut in Afrika niet gebeuren, ook militairen worden onmiddellijk terug gestuurd indien ze niet gevaccineerd werden) en dan terug te keren. Dit zag ik natuurlijk helemaal niet zitten dus ben ik maar de status van de hond nagegaan. Volgens de eigenaar van het guesthouse was de hond gevaccineerd en verkeerde hij nog steeds in goede gezondheid. Wanneer een hond rabiës zou hebben vertoont die heel agressief gedrag en sterft die binnen de 2 weken. Kylee is ondertussen naar hetzelfde guesthouse geweest en wist me te verzekeren dat de hond inderdaad nog springlevend was. Was dat een opluchting!

Na de afgelopen drukke weekends en het reizen had ik ervoor gekozen een weekend in PCC te blijven. Het afgelopen weekend was dus een rustig weekendje. Er waren hier twee Belgische jongens, trouwens de eerste Belgen die ik hier tot nu toe ben tegen gekomen, die hier enkele dagen in PCC als gast verbleven. We gaan uit eten in de Stamford Bridge, gaan ééntje drinken in Rooftop en bekijken een filmpje. Een rustig maar een leuk weekendje dus.

Deze week was er eentje van afscheid nemen...helaas. Debby, Kylee en haar vriend David hun tijd zit erop hier in PCC... tijd dus voor een party! Een goodbye party om hen hartelijk te bedanken. De party's zijn echt plezant. Er wordt muziek gespeeld, gedanst en gezongen. Enkele kinderen komen naar voor in het midden staan en doen een dansje of iets geks. De party start na pooltime (rond 17u) dus er wordt ook gegeten. En wij hoeven niet te koken want Charity maakt voor ons een heerlijke maaltijd klaar. De kinderen krijgen cola of limonade! Ze zijn allen zo blij en komen heel fier hun flesje tonen. Zo fijn om te zien.

Vooral het afscheid nemen van Kylee was niet zo leuk. Ze was één dag vroeger dan mij aangekomen in PCC. We konden het heel goed met elkaar vinden en hebben heel wat plezier gehad. Vorige week hadden we haar 27e verjaardag gevierd en werkelijk plat gelegen van het lachen. Ze is een echte globetrotter maar is nog nooit in Europa geweest maar er komt een tijd dat ze Sofanne (uit Nederland) en mij zal komen bezoeken.


Ziezoo, k ga het hier bij laten.

Groeten aan iedereen,
Famela, het blonde Afrikaantje.


LINK FOTO'S:

http://www.facebook.com/album.php?aid=281041&id=552454233&l=9b92a3468c



  • 05 Maart 2011 - 14:50

    Astrid :

    Hey famke,
    Mag ik er u even op wijzen dat ik ook uit belgie kom en ik ppc geweest ben :) .
    Ik hoop voor jou dat er super leuke nieuwe vrijwilligers komen!!!
    honddollegroetjes uit het koeienzieke land belgie :) xx

  • 05 Maart 2011 - 14:53

    Kenny De Maertelaere:

    Hey Famke,

    groetjes vanuit het nog steeds koude (maar toch al een beetje zonnige) België! Je beleeft daar precies dolle avonturen!

    Straf verhaal ook over die hondenbeet!

    Met ons is alles in orde; zoals gewoonlijk weer druk bezig met toneel enz :-).

    Als je terug bent in Gent gaan we met zijn allen eens goed op stap zodat we naar jouw verhalen kunnen luisteren hé!

    Greetings,

    K & K

  • 05 Maart 2011 - 16:02

    Zeelse Peter,:

    Wat een hondsdol verhaal, gelukkig goed afgelopen (een hondsdol nichtje zie ik niet zo zitten).
    Jouw enthousiasme spettert zo uit al die teksten; ik voel al met mijn ellebogen dat mijn voorspelling "if the African sun shines on you once, it will shine on you again" zal uitkomen ! Zeker weten.
    Goe bezig, meissie !
    Meter & peter

  • 07 Maart 2011 - 11:08

    Wies & Thijs:

    Allereerst wreed content dat je niet hondsdol moest terugkeren en vooral ook content dat je je daar duidelijk thuis voelt...je schrijft enorm enthousiast over al je avonturen,super om te lezen!
    Doe zo verder zou ik zeggen!
    Vele groetjes uit het momenteel zonnige Gent x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Nkoranza

Famke

Begin januari vertrek ik naar Ghana om er 3 maanden te werken als vrijwilligster bij de HandinHand Community (Nkoranza), een gemeenschap waar een 60-tal gehandicapte weeskinderen permanent verblijven.

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 24651

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 15 Augustus 2017

Fameus op avontuur!

02 Januari 2011 - 28 April 2011

Mijn eerste reis naar Afrika

Landen bezocht: