Laatste verslag - Reisverslag uit Accra, Ghana van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu Laatste verslag - Reisverslag uit Accra, Ghana van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu

Laatste verslag

Door: famela

Blijf op de hoogte en volg Famke

27 April 2011 | Ghana, Accra

In mijn vorige verslagje had ik vermeld dat we naar het Voltagebied zouden doorreizen maar het is anders gelopen. Vanuit Tamale zijn we naar de kust gereisd.

Op dinsdagmorgen zouden we de bus nemen naar Kumasi, om daar te overnachten en dan op woesdag -ook per bus- door te reizen naar Cape Coast. Na 2 uur wachten vertelden ze ons dat de bus kapot was maar ze hadden een ander klein busje geregeld. We hadden geluk dat we snel genoeg aan dat busje aankwamen want later bleek dat er geen plaats meer was voor enkele anderen. Het busje was werkelijk veel te zwaar geladen waardoor het niet sneller reed dan 40 per uur. Na meer dan 6 uur rijden arriveerden we in Kumasi. Vooral de warmte had ervoor gezorgd dat mijn moeder het wel had gehad met het openbaar vervoer hier in Ghana. De meeste bussen vertrekken als ze vol zitten dus dat betekent meestal heel lang wachten voor die vertrekt. En wanneer je een bus hebt geboekt die op een bepaald tijdstip zou moeten vertrekken is er echt altijd wel iets waardoor je dan heel vaak meer dan 4 uur staat te wachten. En omdat we vorige week ook een hele dag gemist hadden omdat het busje naar Mole maar om 16u was vertrokken ipv om 9u besloten we voor de laatste week een taxi met chauffeur te regelen. Na enig onderhandelen hadden we een deal met Richard.

En zo kwamen we op woensdagnamiddag aan in Cape Coast en logeerden we vier dagen in het Ko -Sa Beach in ronde beschilderde hutten. Van daaruit zijn we op donderdag naar Elmina gegaan om er Castle of Sint George te gaan bezoeken. Een slavenfort dat door de eeuwen heen bezet werd door Portugezen, Hollanders en Britten.

Op vrijdag gaan we naar het Kakum National Park... het meest uitgestrekte regenwoud in Ghana met een oppervlakte van 607 km². Op hangende loopbruggen -op 40 meter hoogte- wandel je door het regenwoud. Voor mensen met hoogtevrees geen aanrader en dus ook niet voor mij :-) Gelukkig kan ik de short cut nemen en hoef ik maar over 3 loopbruggen heen te lopen :-) Mijn moeder vindt het helemaal wijs en loopt de grote toer van 350m.

Op zaterdag chillen en wandelen we aan het strand in Ko Sa en op zondag rijdt Richard met ons naar het Voltagebied. Het Voltameer is één van de grootste stuwmeren van de wereld en voorziet heel Ghana van elektriciteit. Helaas hebben we niet voldoende tijd over om verder te reizen naar Hohoe waar ik de Mt Afadjato wou beklimmen. Dus we gaan naar Akosombo waar we een hele dag met de Dodi Princess Cruise op het Voltameer varen. De omgeving en de natuur zijn echt prachtig in dit gebied. We gaan ook de Aaka Falls en the Boti Falls gaan bekijken. Niet zo heel indrukwekkend, omdat het nu droog seizoen is, maar zeker en vast de moeite, vooral de Boti Falls dan.

We zijn nu net aangekomen in Accra en morgenavond vertrekt onze vlucht rond 22u.

Mocht ik niet het vooruitzicht hebben op de job die ik wil, zou ik waarschijnlijk wel langer blijven. Maar het is echt wel een heerlijke tijd geweest en ik ben meer dan content! Het was werkelijk een fantastische ervaring! Ik mis de kinderen van Pcc en het hele gebeuren daar heel erg en ik zal ook Ghana missen wanneer ik thuis ben maar ik weet dat ik van zoveel andere dingen zal kunnen genieten die ik de voorbije 4 maanden 'gemist' heb.

Link foto's:

http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.10150155969564234.293210.552454233&l=3005c13a1


Bye bye,
Famela :-)

  • 27 April 2011 - 17:13

    Peggy:

    Prachtige fotoreeks... en Famke - JE STRAALT- !!!!!!! Zo leuk om te zien dat je geniet...Je laatste uurtjes op Ghanese bodem tikken weg, maar in je hart draag je de warmte mee...
    Wij zijn toch wree content dat we onzen ongehuwde obruni vrijdagavond nen welgemeende knuffel live kunnen geven ;-)
    Dikke xxx

  • 27 April 2011 - 17:36

    Mel:

    Hey Fam!
    Geniet nog van de laatste dagen daar, maar ik zal ook supercontent zijn als ik je verhalen "live" kan horen :-)

    Tot snel,

    Mel x

  • 27 April 2011 - 18:12

    Sofanne Ravensbergen:

    Hello Famke, Ik zat juist vandaag nog aan je te denken. Leuk om je laatste verslag te lezen, zo te zien heb je het erg naar je zin gehad tijdens het reizen. Geniet nog van je laatste dag in Ghana, want voor je het weet is je leven weer zo normaal. Owja, en doe de groeten aan je moeder :)
    Goede terug reis!
    X

  • 27 April 2011 - 18:33

    Peter Uit Zele:

    Niet te geloven dat die 4 maanden al voorbij zijn. Voor ons leek het kort, maar voor jou moet het nog korter geschenen hebben, na alle ervaringen die je daar opgedaan hebt.
    Kom samen veilig thuis; we zijn benieuwd naar alle verhalen en belevenissen.
    Welkom in het land zonder (echte) regering en behouden vlucht gewenst.

  • 27 April 2011 - 21:01

    Tine Blondeel:

    Ik heb een fout ontdekt in je verslag denk ik!
    Ik citeer: "Mocht ik niet het vooruitzicht hebben op de job die ik wil, zou ik waarschijnlijk wel langer blijven."
    En de fout is: die "waarschijnlijk" zou moeten veranderd worden in "zeker en vast" denk ik, correct?

    Tot gauw voor een drinkje en veel reisverhalen :)

    Groetjes,
    Tine

  • 03 Mei 2011 - 13:01

    Willy :

    mooie fotoreportage en bijhorend avontuurlijk reisverslag. Ik ga dennis voorstellen om dezelfde reis te ondernemen.. maar dan met de moto...

    groeten,
    willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Famke

Begin januari vertrek ik naar Ghana om er 3 maanden te werken als vrijwilligster bij de HandinHand Community (Nkoranza), een gemeenschap waar een 60-tal gehandicapte weeskinderen permanent verblijven.

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1013
Totaal aantal bezoekers 24687

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 15 Augustus 2017

Fameus op avontuur!

02 Januari 2011 - 28 April 2011

Mijn eerste reis naar Afrika

Landen bezocht: