Einde vrijwilligerswerk &begin reisavontuur Foto's - Reisverslag uit Accra, Ghana van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu Einde vrijwilligerswerk &begin reisavontuur Foto's - Reisverslag uit Accra, Ghana van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu

Einde vrijwilligerswerk &begin reisavontuur Foto's

Door: famela

Blijf op de hoogte en volg Famke

08 April 2011 | Ghana, Accra

Vorige week vrijdag heb ik mijn laatste dag gewerkt in de Hand in Hand Community _ PCC.
Het deed wel raar maar ik had niet echt het gevoel dat het al afgelopen was. Waarschijnlijk omdat het nog geen definitief afscheid was. Volgende maandag gaan we terug naar PCC om er nog enkele dagen te genieten van de kids en de omgeving.
Vorige weekend was Miriam (directrice van de Nederlandstalige school in Accra) naar PCC gekomen om muurschilderingen aan te brengen in het education centre dat vanavond wordt geopend in PCC. Met z'n allen hebben we geholpen de tekeningen in te kleuren en het resultaat is echt de moeite. En ik vond het een super afsluiter van mijn 3 maanden werken daar.

Op dit moment zit mijn moeder op het vliegtuig en ik ga ze vanavond verrassen door ze op te halen aan het vliegveld in Accra. Iets wat ze niet zal verwachten aangezien ik haar had verteld dat ik tot vandaag aan het werk ben. Maar vorige zondag ben ik met Miriam kunnen meerijden naar Accra (ipv met de trotro te vetrekken op zaterdag, lucky me :-) ). Na twee dagen Accra ben ik dan van hieruit naar Kokrobite gegaan, 25 km gelegen van Accra. En het was zalig! Helemaal niet te vergelijken met het Labadi strand waar ik in januari was geweest. Ik ben dus net terug van enkele dagen chillen en genieten aan het strand. En ik heb er ook heel lekker gegeten, na 3 maanden Nkoranza en de eenzijdige voeding is dat echte luxe. Ik heb er ook een namiddag doorgebracht met enkele kinderen die me de vraag stelden wat ze moesten doen om zo mooi wit te zijn zoals wij :-). Grappig toch. En gisterenavond, als afsluiter, waren enkele lokale rasta's op het strand muziek aan het maken en het was schitterend en heel gezellig.

Volgende week reizen we door naar het Noorden, Tamale, waar we Wannes en Tom gaan bezoeken (Belgische jongens die ik ontmoet heb toen ze een weekend in pcc waren) om dan samen met hen door te reizen naar het Mole National Park in de hoop er olifanten te spotten.


Link foto's;

http://www.facebook.com/album.php?id=552454233&aid=290574



Toedeloe, toedeloe!

  • 08 April 2011 - 18:03

    Zeelse Peter,:

    Je moeder zal heel verrast zijn, net zoals ik dat was toen ze is komen "afhalen" in Amsterdam naar terugkeer uit Ethiopië. Da's altijd geweldig en het wordt vast een emotioneel moment.
    Geniet verder van jullie samenzijn en er zal heel wat te' vertellen zijn.
    Voor de rest wens ik jullie een onvergetelijke reis toe en een behouden terugkeer. Maar dat is nog voor later.
    Enjoy the moments !

    Meter & Peter

    Ik kan spijtig je foto's niet bekijken van ik ben geen 'facebooker'.

  • 08 April 2011 - 18:47

    PSMJspruyt:

    Dat zal een warm kleenexonthaal worden vanavond ;-) Geniet en hou ons nog wat op de hoogte tijdens jullie onvergetelijke tocht naar het noorden. Als jullie olifanten spotten, gaan wij paaseitjes zoeken!!!!xxx

  • 08 April 2011 - 19:33

    Famela:

    Speciaal voor Zeelse Peter; het is heel raar dat je de foto's niet kan zien want ik heb facebook zo ingesteld dat iedereen mijn foto's kan zien, ook als je geen facebook profiel hebt. Greoeten aan meter en tot binnenkort!

  • 09 April 2011 - 10:00

    Sofanne Ravensbergen:

    fammkeee,
    hoee is het?
    leuk om je verslag te lezen! Nog n tip, als je echt rust wil, moet je naar green turtle lodge gaan, echt het paradijs!
    Veel plezier nog met reizen, ik zal je vandaag of morgen nog wel ff bellen.
    Geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Famke

Begin januari vertrek ik naar Ghana om er 3 maanden te werken als vrijwilligster bij de HandinHand Community (Nkoranza), een gemeenschap waar een 60-tal gehandicapte weeskinderen permanent verblijven.

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 24644

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 15 Augustus 2017

Fameus op avontuur!

02 Januari 2011 - 28 April 2011

Mijn eerste reis naar Afrika

Landen bezocht: