De voorbereidingen verlopen vlotjes! - Reisverslag uit Gent, België van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu De voorbereidingen verlopen vlotjes! - Reisverslag uit Gent, België van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen verlopen vlotjes!

Door: famela

Blijf op de hoogte en volg Famke

28 Oktober 2010 | België, Gent

Nog even.... en dan ben ik weg! Ik heb er ongelofelijk veel zin in! Het komt steeds dichter en dichter bij en mijn enthousiasme groeit met de dag!

Ondanks mijn mega drukke agenda geniet ik ten volle van de voorbereidingen.

Mijn vlucht is geboekt! Het staat vast, de 2e januari vertrek ik vanuit Zaventem. Ik heb dus nog even de tijd om te bekomen van de eindejaarsfeesten :-)!

Vorige week ben ik naar de Travel Clinic in het UZ geweest en heb er de nodige inentingen gekregen.

Mijn logement in Accra is ook geregeld. Bij mijn aankomst in Accra zal ik worden afgehaald door de mensen van de B&B waar ik de eerste twee dagen zal logeren. Deze B&B heeft een All in fomule voor personen die naar Ghana komen voor vrijwilligerswerk. Samen met hen regel ik mijn Ghanese simkaart en mijn busticketje om door te reizen naar Nkoranza. Op 4 januari, vroeg in de ochtend, brengen ze me naar het busstation. De trip naar de HandinHand Community vanuit Accra duurt een hele dag. Super spannend allemaal....

Om zeker niets te vergeten zorg ik ervoor dat ik steeds mijn 'reisboekje' bij de hand heb. In dit boekje hou ik lijstjes bij van zaken die nog moeten geregeld worden, dingen die ik nog moet aankopen, enz... Zeer handig voor iemand als ik die wel eens iets durft te vergeten. :-)


Mma ajo,
Famela

  • 28 Oktober 2010 - 20:48

    Mam:

    Wat lekker spannend allemaal...en soms moet het echt nog tot me doordringen dat het wel degelijk JOU betreft !!
    Geniet maar van al die voorbereidingen, dat maakt ontegensprekelijk ook een heel boeiend deel uit van het hele gebeuren.
    Sowieso kom ik je achterna want ook mijn ticket is al geboekt!!
    Dit alles stemt me zo gelukkig en eigenlijk mag mijn vertrek nog lang duren ... des te langer kan jij genieten in Nkoranza; want zeg nu zelf "Nkoranza" klinkt als muziek in de oren en geeft ons allen 'esperanza'...
    Geniet maar verder zonder mate en een dikke electronische knuffel. mam

  • 30 Oktober 2010 - 18:39

    Tine En Chaveli Blondeel En Blancke:

    O o o ... Vond het super te horen dat je een blogje had. Maar nu ik het zo lees... dan moet ik bekennen dat ik eigenlijk niet anders kan denken dan: "ik wil oooooook"...

    Nee hoor, Famke, dat wordt duidelijk een superervaring! Kan me perfect inbeelden dat je enthousiasme groot is. En mijn vermoeden is dat dat tijdens de reis alleen maar NOG zal toenemen. Ge gaat overdosis enthousiasme krijgen!

    Oplossing: zoveel mogelijk van die enthousiasme delen met ons! Van de kleinste dingen die je aan het lachen maken daar in Ghana, tot de meeste lelijke beestjes die je ontmoet op ongelegen momenten... Ik wil alles alles alles horen!

    Tot gauw!

  • 31 Oktober 2010 - 11:21

    Peggy:

    Famke goes black! Tja, we zijn een beetje besmet door het “zwartjesvirus” hé ;-)
    Op eigen houtje vrijwilligerswerk doen en wat rondreizen in Ghana... een warm land met warme, open mensen. Het wordt één groot avontuur, die wij vol spanning mogen meebele(z)en. Je schonezusje x

  • 06 December 2010 - 16:15

    Nathanski:

    WAAAAAAaaaa famke toch, het is bijna zover!!!
    de voorbereidingen zitten al goed zo te zien :), geniet nog van je laatste maand hier in freezing belgium, maar spaar misschien je genot voor in ghana wa meer ;)
    tof idee voor zo'n blogje, zal het regelmatig checken en ik hoop dat ik wat zotte verhalen kan lezen e :)
    x

  • 28 December 2010 - 19:01

    Karen En Leen:

    dag Famke

    we wensen je een hele goeie heenreis naar Accra en verder... het wordt vast een heel bijzonder avontuur. ook een dikke kus van Willem en Floris. af en toe laten we hen zeker eens meekijken naar je foto's :-)

  • 28 December 2010 - 23:10

    Mam:

    Ja Famke, nu wordt het wel menens hé ! Er zijn al verschillende vormen van afscheid genomen ... de één al wat enthousiaster dan de ander maar weet vooral dat je niet uit onze gedachten bent en zult zijn gedurende de komende máááánden...
    Wij steunen jouw nobele beslissing tenvolle en zijn terecht fier op zo'n dochter. Voilà, dit mocht maar eens klaar en duidelijk geformuleerd worden. Nog ff de laatste loodjes omleggen, nog 5 keer slapen en ... riebedebie !
    Alle goeds - mam & dad

  • 02 Januari 2011 - 23:53

    Mam:

    Hoi meid, JE BENT ER !!! Veilig en wel geland op Ghanese bodem. Wat zijn we blij om de BIG smile die je ons doorstuurde. Ik liep een beetje verloren vandaag maar nu springt mijn hartje over van geluk. Zet je zintuigen op scherp en beleef alles tenvolle. Tot binnenkort, 'figuurlijk' bedoeld uiteraard ! Liefs ;-)

  • 03 Januari 2011 - 18:40

    Thijs & Wies:

    Finally, you made it... Alé tis te zeggen, 't moet nog allemaal beginnen. Nog "even" op de boemelbus en je ziet met je eigen ogen waar je zo lang hebt naar uit gekeken. Wij wensen je het allerbeste daar in het zwarte continent en hopen dat het een avontuur mag worden om nooit te vergeten. Vergeet ook ons niet hé Fameusken... keep in touch ...
    Dikke kus van onzen twege X

  • 03 Januari 2011 - 18:43

    Thijs:

    Just om dienen blog hier wa in gang te trekken...
    Jiiiiiihhaaaaaaaaaa...

  • 05 Januari 2011 - 10:35

    Astrid :

    Dag ganeesje,

    Alles goed daar ??? Ik hoop het wel wil je je nummer van daar eens doorsturen dan aub, dat ik u vind he, ik tel ook af ! nog 22 dagen ...

    Geniet ervan ! kus Astrid

  • 05 Januari 2011 - 19:10

    Tineke:

    Famkeeeeeeeeeeeeuh!

    Hoe ist? Gearriveerd op PCC? Moses al om een ballon horen vragen? Stephen al zien lopen met zijn schattige krukjes? Al geproefd van Charity's kookkunsten? Dela al 'look at the car' horen zeggen? Bob al jazz horen zingen? De Duitse vrijwilligster Ina al ontmoet? Eyram al gebeld? Kennedy the watchman al begroet? (hehe, vraag eens of hij zijn 'girlfriend' nog kent. Zo noemde hij me altijd :)

    Ben zoooo benieuwd!!! Laat snel iets horen!

    Dikke zoen en geniet van je avontuur. Doe maar rustig int begin. Lekker verkennen ;-p

  • 08 Januari 2011 - 20:46

    Kamaliza :

    Kiekeboe!

  • 08 Januari 2011 - 20:59

    Kamaliza:

    Flamma-babay,
    kama mist je! Je bent daar nu al reeds een klein weekje en vraag mij heel de tijd af hoe je indruk is. Het zal daar wel lekker gezellig zijn tussen die zwartjes;) Polé polé!! Hopelijk heb je ondertussen ook u voicemail al beluisterd. Ik voel mij nog altijd een beetje schuldig dat ik niet op een deftige manier vaarwel heb gezegd! Het was zoals je had voorspeld hé;)
    Zou ik anders eens niet u ganees nummer mogen? Ik ga u dan proberen bellen vanuit een speciaal telefooncel naar Afeika. Laat mij snel iets weten meid. Ik denk veel aan je!! Geniet daar mr extra van dat zonnetje daar en geef et door naar mij aub. Want ik ben die vuile winter hier al kotse beu!!
    Vele dikke kama kusjes!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

Famke

Begin januari vertrek ik naar Ghana om er 3 maanden te werken als vrijwilligster bij de HandinHand Community (Nkoranza), een gemeenschap waar een 60-tal gehandicapte weeskinderen permanent verblijven.

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 24646

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 15 Augustus 2017

Fameus op avontuur!

02 Januari 2011 - 28 April 2011

Mijn eerste reis naar Afrika

Landen bezocht: