It's not just a dream anymore.... - Reisverslag uit Gent, België van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu It's not just a dream anymore.... - Reisverslag uit Gent, België van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu

It's not just a dream anymore....

Door: famela

Blijf op de hoogte en volg Famke

07 Oktober 2010 | België, Gent

Sinds een drietal weken loop ik op wolkjes omdat ik op de djembeles Tineke heb ontmoet.

Tineke werkte enkele maanden als vrijwilligster mee aan een project in Nkoranza. Ze vertelde vol enthousiasme over het project.

Eenmaal thuisgekomen ben ik als bezeten beginnen lezen op de site en ben maar blijven lezen.
Wat een mooie verhalen, wat een ervaring, zoveel dankbaarheid, zoveel emoties, zoveel goeds kunnen doen, vele kleine dingen die zo'n verschil uitmaken voor al die kinderen. Dat wil ik al zo lang...
Er overviel mij een goed gevoel bij het lezen over de werking van het project, het was alsof mijn ontbrekende puzzelstukje eindelijk werd gevonden.
Het idee om vrijwilligerswerk te doen zit al zó lang in mij, dus in dezelfde week heb ik mijn CV en motivatiebrief doorgestuurd. Al snel kreeg ik een positief antwoord. Ik mocht op gesprek naar Tilburg!
Het gesprek verliep vlot en diezelfde dag kreeg ik antwoord dat ik van harte welkom ben om mee te werken als vrijwilligster bij de HandinHand Community (PCC).

Mijn dag kon niet meer stuk! :-)

Met veel plezier ben ik gestart met de voorbereidingen.

Nog 85 dagen en het is zover!

Begin januari vertrek ik naar Ghana, Accra, waar ik twee dagen zal logeren om daarna per bus door te reizen naar Nkoranza...

Ongelofelijk spannend allemaal...

Greetz, Famela







  • 07 Oktober 2010 - 19:14

    Mam:

    Uiteraard wil ik mijnen eersten zijn om te reageren ...
    Amaai, als je het zo in dagen vermeld ziet staan, dan lijkt het wel al heel dichtbij hé. Vanalles regelen, tussen het werken door, het beloven zeker spannende tijden te worden die zéker zullen duren tot een heel stuk in 2011. Het zal je echt deugd doen, en ik ben alvast reuzefier op JOU dat je dit waarmaakt!!!! Je zal als een ander mens terugkeren, al hoef je voor mij helemààl niet te veranderen... Ik zal je helpen zoveel ik kan en wees maar zeker : ik kom je ginds wel halen. Dikke knuffel - mam

  • 28 Oktober 2010 - 20:10

    Sam:

    grr die mam is me voor! maar tis jou gegund ;-)

    ja Famela,you crazy beebie!
    Het is zalig!Ik ben meer dan gelukkig voor jou en vind dat als het jouw droom is je die alleszins moet achterna gaan...

    go go go!

    Vlotter kon het allemaal niet verlopen zijn!

    En het komt allemaal stillekes aan dichterbij grr! Voor mij hier in Gent dan een nieuw avontuurtje van vier maand met een nieuwe roomie,voor mij ... ook heel spannend eigenlijk,hahz!

    Weet dat ik toch welke avond met mijn gedachten bij jou in Ghana zal zijn!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

Famke

Begin januari vertrek ik naar Ghana om er 3 maanden te werken als vrijwilligster bij de HandinHand Community (Nkoranza), een gemeenschap waar een 60-tal gehandicapte weeskinderen permanent verblijven.

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 24652

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 15 Augustus 2017

Fameus op avontuur!

02 Januari 2011 - 28 April 2011

Mijn eerste reis naar Afrika

Landen bezocht: