Wist je dat? - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu Wist je dat? - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu

Wist je dat?

Blijf op de hoogte en volg Famke

22 Oktober 2016 | Thailand, Chiang Rai

Wist je dat;

*ik vanuit BKK verder reisde naar het eiland KOH CHANG... en dat ik het hostel maar niet kon vinden aangezien het nog niet zolang bestond en niemand in de buurt het kende?
Na 40 minuten wandelen en zoeken bracht een sympathieke eigenaar van een restaurantje in de buurt me met zijn scooter naar het hostel, dit nadat zijn vrouw na enkele telefoontjes pas te weten kwam waar het nu net gelegen was.

* ik er samen met de andere gasten van het hostel gratis ging zwemmen in het gigantisch zwembad van een chique nabijgelegen hotel... dat we een kano huurden en naar een onbewoond eilandje kanoden... dat we een dagje met de boot zijn gaan snorkelen... dat we gingen zwemmen bij een waterval... en dat we een scooter huurden om het eiland te verkennen?

*ik voor de eerste keer krekels heb gegeten op de lokale markt... en dat die best lekker waren?

*ik van Koh Chang naar CHIANG MAI reisde?
Ik had afgesproken met een andere reiziger die ik had leren kennen in BKK.
Hij was op zwier met nog een andere reiziger (waar ik later in Pai ook enkele dagen mee optrok). Ze hadden een scooter gehuurd en we bezochten de Grand Canyon. Dit is geen 'echte' Canyon maar wel heel mooi en zeker de moeite waard om te bezoeken. Het smaragd groene water is omringd door rood gekleurde zand kliffen. Heerlijk om te zwemmen en om van de kliffen af te springen... Al was dit laatste best een hele bedoening, voor mij althans.... haha!
Ik wou perse van de 7 meter hoge cliff springen maar gezien mijn hoogtevrees verliep dit niet al te vlot. Ik sta een dik half uur te trappelen wanneer plots iedereen in het water me aanmoedigde door 'Belgium, Belgium' te roepen...ze telden zelfs af... 10, 9,... ik was ervan overtuigd dat ik zou springen maar uiteindelijk lukt het me (nog) niet..... met een luid en best lang 'boe geroep ' als gevolg... haha!
Nog een half uur later sprong ik uiteindelijk het warme water in. Ik was best blij dat ik het toch gedurfd had maar een tweede sprong zit er toch niet in :-) .

*ik de daaropvolgende dagen rustig door de gezellige straten van Chiang Mai wandelde, dat ik de Night Bazaar Market bezocht, dat ik de Wat Chedi Luang ging bekijken en ik er genoot van een heerlijke voetmassage?

*ik van Chiang Mai verder reisde naar PAI?
Dit is een heel gezellig en bergachtig hippie stadje.... de relaxte sfeer die er hangt is werkelijk heerlijk!

*ik op de bus naar Pai een grappige Amerikaan leerde kennen waar ik bijna de hele week mee optrok. Ik had een bungalow voor mezelf geboekt maar uiteindelijk deelden we deze waardoor we elk slechts 2,5 euro betaalden per nacht.
De eerste dag deden we niet al te veel maar we genoten enorm van het nietsdoen. Pai is hiervoor trouwens de perfecte plaats.


*er in Pai naast het chillen, relaxen en en nog meer relaxen nog andere leuke dingen te doen zijn?
We gingen wandelen in de Lod Cave. De reis van 1u30 per scooter hier naartoe is al een prachige ervaring... wat een mooi uitzicht!
De Lod Cave is een waanzinnige grot met prachtige rotsformaties, stalactieten-, -mieten en pilaren en een ondergrondse rivier van wel kilometers lang. Heel leuk om in de grot te wandelen of om deze grot te verkennen per bamboevlot.

*we op de terugweg van de Lod Cave stopten bij een Hot Sping?
Dit is werkelijk een oase van rust en echt ontzettend warm. Heerlijk om te zwemmen in het heldere water en een namiddagje te relaxen.
Van andere reizigers kwamen we te weten dat er in het water, onder een boom groene klei te vinden is die je kan gebruiken als moddermaskertje. Na 10 minuten drogen en dit zachtjes met water te verwijderen was onze huid super zacht!

*we gratis toegang hadden tot de Fluid Swimming Pool aangezien we in Pai Zen and Jam hostel verbleven?
De Fluid is een groot en rustig zwembad, ze draaiden er steeds super goede muziek en het eten was er heerlijk.

*ik in Pai voor de eerste keer zelf met een scooter heb gereden?

*hoewel ik alleen reis maar heel weinig werkelijk alleen ben?
Toch heb ik er af en toe nood aan om effe op mijn eentje op pad te gaan....
Ik ging de Memorial Bridge bekijken. Deze brug loopt over de rivier en heeft een geschiedenis met de Tweede Wereldoorlog. De brug werd aangelegd door krijgsgevangenen en dwangarbeiders van het Japanse leger. Net als de Death Railway moest ook dit een strategische route worden naar Myanmar en werd deze gebruikt om goederen te transporteren.
Ik stopte even later ook aan de White Buddha... Deze is helemaal niet speciaal, mooi of indrukwekkend maar het uitzicht en de zonsondergang, vanop de berg, is er prachtig.

*dat ik tijdens een wandeling in de Canyon in Pai fameus lomp ben geweest en ik pal op mijn kont ben gevallen?
Gelukkig hou ik er enkel een schaafwonde aan over.

*de Spirit bar een mega gezellige bar is waar we enkele avonden genoten van de live optredens?
Deze bar sluit al om 24u, net zoals bijna alle andere bars.

*de Thaise Koning Bhumibol op donderdag 13 oktober is overleden op 88 jarige leeftijd?
Hij zat sinds 1946 op de troon en was daarmee de langst regerende koning ooit! Thailand riep vrijdag uit tot een publieke feestdag en bijna alle festiviteiten voor de komende 30 dagen werden afgelast.

*dat er in Thailand geen alcohol wordt verkocht tussen 14:00 en 17:00 en tussen 00:00 en 11:00?
Dit om alcoholmisbruik terug te dringen.
In bars en restaurants wordt er wel gewoon alcohol geschonken. Op boeddhistische feestdagen of verkiezingsdagen geldt een geheel alcoholverbod en zijn veel bars gesloten.

*dat ik sinds vorige maandag (10/10) als volunteer in the New Life Foundation verblijf?
NLF is een community waar ik in ruil voor wat community work mag deelnemen aan alle yoga -en meditatielessen en andere workshops.

Fameuze groet!


  • 22 Oktober 2016 - 20:49

    Moetie & Vatie:

    Wist je dat ik sedert je Ghana-reis die "Wist-je-datjes" eigenlijk een heel galante manier van schrijven & lezen vind ?
    En dat we dan ook genieten van dit verslag.
    En dat we verder vinden dat je het daar héél goed doet en zalig je plan trekt.
    Wist je dat je, langs moederszijde, avonturenbloed geërfd hebt en dat we dat eigenlijk erg kunnen smaken ?
    Natuurlijk wist je dat al allemaal !
    Doe zo verder & good luck !

  • 23 Oktober 2016 - 08:33

    Babs:

    Veel van je verhalen wist ik niet maar dat je een lefgozer bent en dit de reis van je dromen zou zijn wist ik wel!! Geniet er nog van!! Gr babs

  • 23 Oktober 2016 - 08:42

    Christine Van Den Berghe:

    Heel mooie avonturen,Geniet er maar van Famke,take care xxx

  • 23 Oktober 2016 - 09:06

    Sophie Baute:

    Wist je dat ik hier rustig op zondag rond 8u s'morgens aan de ontbijttafel zit. En jouw verslagje aan het lezen ben. Het heeft mij aardig geboeit.......! Doe zo verder Famke,je doet dat heel goed. En.........laat ons af en toe nog eens meegenieten!

  • 23 Oktober 2016 - 10:15

    Marijke:

    Wist je dat... Het enorm leuk is om jou avonturen te kunnen volgen, en dat je vooral moet genieten van alles wat er op je pad komt! Ondertussen is het hier in België verschrikkelijk koud geworden geniet voor ons ook van de zon!!!

  • 23 Oktober 2016 - 11:44

    Lesley :

    Hey ...Famke...super blij om het vervolg van je avontuur te kunnen lezen...kijk al uit naar het volgende...blijf genieten...wees voorzichtig...niet meer vallen hé...

  • 23 Oktober 2016 - 13:18

    Mia:

    famke ! leuk om lezen ! Je doet wat je wou, en het lukt je aardig ! Goe bezig! En je poepke helemaal genezen van de uitschuiver ?

  • 04 November 2016 - 15:09

    Brigitte :

    Hallo, meisje dat is genieten en veel beleven. Toffe mensen ontmoeten, ik wens je nog vele fantastische momenten. Blijf schrijven!
    Knuffel Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Famke

Begin januari vertrek ik naar Ghana om er 3 maanden te werken als vrijwilligster bij de HandinHand Community (Nkoranza), een gemeenschap waar een 60-tal gehandicapte weeskinderen permanent verblijven.

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1964
Totaal aantal bezoekers 24624

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 15 Augustus 2017

Fameus op avontuur!

02 Januari 2011 - 28 April 2011

Mijn eerste reis naar Afrika

Landen bezocht: