The city of Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu The city of Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Famke Spruyt - WaarBenJij.nu

The city of Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Famke

27 September 2016 | Thailand, Bangkok

Sawadeekaa!!

Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor de zalige tijden die ik heb gehad voor mijn vertrek.
Wat heb ik genoten van de vele etentjes, bbq en andere afscheidsmomenten, alsook van de originele kadootjes en gelukbrengers. Oooh... en dan zou ik de hilarische avond in de Marimain nog vergeten. Kapotlachen... ik begin spontaan terug te lachen terwijl ik dit neerpen.

Ondertussen zijn mijn eerste dagen BKK zijn een feit.
Na een heel comfortabele vlucht naar Moskou, er zat niemand naast me dus ik kon lekker languit een boekje lezen, was de tweede vlucht iets minder aangenaam.
Smalle zetels met amper beenruimte, de hoofdsteun zit zodanig ver naar voor dat ik na na 5 minuten al een nekhernia heb ontwikkeld... zo voelde het alleszins toch aan.
Ik kan mijn gemak niet vinden, ik kijk een film en probeer dan toch wat te slapen. Ik werd geregeld wakker maar moet zo toch een dikke 3 uur geslapen hebben.

Het is 8:30 plaatselijke tijd als ik aankom in BKK.
Ik neem de taxi naar mijn hostel en ben aangenaam verrast want het is nog gezelliger dan het er uitzag op foto's.
Het is nog te vroeg om in te checken. Ik kan mijn bagage veilig achterlaten en ga toch al even op verkenning ondanks mijn vermoeidheid.

Ik verblijf vlakbij Khaosan rd. Deze straat ligt in het centrum van BKK en is gekend onder iedere reiziger, zeker in het backpackersmilieu.

Na een degelijke en deugddoende nachtrust trek ik de stad in om enkele tempels te gaan bewonderen.
Een tuk tuk dropt me bij de Giant Boeddha en vervolgens bij de Wat Noranartsoontarikaram.

In de namiddag neem ik de Chao Phraya Express river boat (om de files in BKK te vermijden) om de Wat Pho_the temple of the reclining boeddha te gaan bezoeken. Dit is een van de grootste tempelcomplexen van de stad en is gekend om zijn gigantisch liggende boeddha, van wel 46 meter lang en 15 meter hoog, bedekt met bladgoud. Heel mooi om te zien en indrukwekkend groot.

Na mijn lunch spring ik terug op de boot die me naar Chinatown brengt. Dit is een totaal andere wereld in hartje BKK. Ik bezoek er de Wat Trimit, the golden boeddha, drink een heerlijke vers gemaakte ice tea en loop verloren. Na enige tijd ronddwalen vraag ik de weg aan een vriendelijke man die me met behulp google maps terug naar de boot brengt. Alhoewel het er erg druk was en ik het er vrij snel had gezien moet je dit toch gezien hebben vind ik. Het lijkt me tof om dit te bezoeken wanneer het donker is maar ik verlang naar wat rust. Ik check mijn stappenteller en heb bijna 20 km gewandeld.

Via CS had ik een uitnodiging gekregen voor een free guided tour Een tour verzorgd door Thaise studenten die Engels studeren in BKK. De lerares en eigenaar van deze talenschool wil met deze opdracht haar leerlingen de kans geven om foreigners te ontmoeten.

We hadden afgesproken om 8:30 in Sala Daeng. Ik had mijn wekker gezet maar was al rond 4:30 wakker. Ik reisde een stukje met de river boat en nam dan de skytrain.

De studenten gidsen ons door de stad. We wisselen ideeën uit en we praten over cultuur, lifestyle en zoveel meer. Dit was een super ervaring. We bezochten verschillende plaatsen en de studenten deden het werkelijk goed. We bezoeken de Amphawa floating market, the Maeklong railway station market. Dat was echt de max om zien! Heel bijzonder! Dit is een markt midden op een spoorlijn. Net voordat de trein aankomt halen de marktkramers alles van het spoor en trekken ze hun zonneluifels in.
Van zodra de trein gepasseerd is wordt alles netjes terug geplaatst. Deze trein passeert 8 keer per dag, elke dag van de week.
Je kan er filmpjes van terug vinden op youtube... het bekijken waard.

Ik was pas om 23u terug van deze trip en ben blij als ik in bed lig.

De volgende dag word ik terug veel vroeger wakker dan gepland.
Ik ben nog niet uitgeslapen maar geraak niet meer in slaap. Mijn biologische klok is helemaal in de war. Ik beslis om er een lui dagje van te maken.

Ik wandel naar een streetfood kraampje om te gaan ontbijten, maar het is helaas gesloten. Een oudere Amerikaanse dame, Lorna, spreekt me aan en neemt me mee op wandeling. Ze woont al jaren in BKK en ze toont me de beste eetkraampjes, de goedkoopste winkeltjes en vertelt over haar leven. Ze leert me enkele Thaise woordjes en zinnetjes. Ze noemt zichzelf een “old hippie hip-hop bitch” :-). Ze toont me haar studiootje (3x zo klein als die van mij) dat ze huurt en weet me te vertellen dat ze er amper 130 euro in de maand voor betaald. En dit met uitzicht op de Chao Phraya Rivier.

Hoewel ik had besloten er een lui dagje van te maken ga ik naar de weekend market. De Chatuchak weekend market. Deze markt wordt beschouwd als een van de grootste ter wereld en wordt ook wel 'de moeder van alle markten' genoemd. De markt is onderverdeeld in verschillende secties; kleding, boeken, antiek, meubels, kunst, dieren, bloemen, …. je vindt er werkelijk alles.


Ik kocht in België een card reader maar helaas niet de juiste voor het SD kaartje van mijn kodak. Ik moet dus naar de de MBK shopping mall. Deze shopping mall is gigantisch groot, telt 6 verdiepingen en ongeveer 2500 winkels. Ook hier is alles te koop en het is spotgoedkoop. Ik vind er niet zoveel aan eigenlijk, het is er super druk, redelijk chaotisch en ze verkopen over het algemeen enkel producten van de bekende merken die nagemaakt zijn. Niet zo mijn ding.
De card reader die ik er trouwens kocht was verouderd en enkel te gebruiken tot Yosemite 9.... mijn laptop draait op Yosemite 10.

Ondertussen is het dinsdag 20 september en na de drukte van de stad ben ik toe aan een iets rustigere omgeving dus ik reis naar Koh Chang. Dit is na Phuket het grootste eiland van Thailand en ligt op een uur of 6 rijden van BKK in het Oosten van Thailand.
Meer daarover in mijn volgende verslag ;-)

Bai bai _fameus

  • 27 September 2016 - 09:56

    Mel:

    Leuk om je eerste verslag te lezen! Ik kijk al uit naar het volgende.
    Geniet er nog van en stay safe! X

  • 27 September 2016 - 18:03

    Van Den Berghe Christine:

    ik heb genoten van uw verslag,geniet van alles en take care of yourself xxx

  • 27 September 2016 - 19:55

    Lesley:

    Famke...zo wijs om je ervaringen en belevenissen te lezen...kijk uit naar het vervolg...xxx

  • 27 September 2016 - 21:29

    Sophie Baute:

    Mooi avontuur! Geniet er verder van! Leuk om jouw verslagje te lezen.

  • 28 September 2016 - 01:00

    Moetie*:

    Toch wel een beetje jaloers op die “old hippie hip-hop bitch”
    Hou het daar leuk ... momenteel is dat hopelijk slapen op de cadans van tsjoeke, tsjoeke, tuut tuut !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Famke

Begin januari vertrek ik naar Ghana om er 3 maanden te werken als vrijwilligster bij de HandinHand Community (Nkoranza), een gemeenschap waar een 60-tal gehandicapte weeskinderen permanent verblijven.

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 24636

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 15 Augustus 2017

Fameus op avontuur!

02 Januari 2011 - 28 April 2011

Mijn eerste reis naar Afrika

Landen bezocht: